torsdag 16 januari 2014

The Spell




















Förutom att lyssna på en låt varje dag har jag ett par andra nyårslöften. Ett av dem är att läsa minst en bok i månaden. Det låter så himla lite, för jag brukade läsa mycket mer. Men det är väl lika bra att sätta ett mål som man faktiskt tror att man kan klara, så det får räcka med en. I dag läste jag ut den första Harry Potter-boken. Det är tredje gången jag läser den, men de är ju så bra. Jag fick böckerna i julklapp för tre år sen, och sen dess har jag läst dem varje år. Jag kan inte förstå varför jag inte läste dem tidigare.


Dagens låtar:





Dagens låtar var okej, men inte så mycket mer. Men Uriah Heep har gjort många bra låtar, så jag kommer att lyssna mer på dem. Jag tror att anledningen till att jag inte lyssnat så mycket på dem tidigare är låten the Magician's Birthday, som är obehaglig på något sätt.
---

Apart from listening to one song every day, I have a few more new years resolutions. One of them is to read at least one book per month. It sounds like very little, because I used to read so much more. But you might as well set a goal that you think you'll actually be able to do, so one will have to be enough. Today I finished the first Harry Potter novel. It's the third time I read it, but they are so good! I got the books as a Christmas present three years ago, and I've read them every year since then. I can't understand why I didn't read them earlier.

I liked today's songs, but I didn't love them. Uriah Heep has got some really good songs though, so I'll listen to more than just these two. I think it's the song the Magician's Birthday that's responsible my aversion to listening to more Uriah Heep before, it's very creepy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar